Challenge: Brandfighters

Challenge: Brandfighters

Naast het grote project vallen er ook nog studiepunten te verdienen met challenges. Dit zijn uitdagende opdrachten uit het werkveld waar in korte tijd hard aan gewerkt moet worden. De studenten zitten hierbij niet meer in hun vaste groep, maar werken in wisselende groepen. In deze blog vertel ik over de Brandfighters Challenge.

Wat is Brandfighters en waar staat het dan voor? Content produceren op de traditionele manier is vaak omslachtig, langdradig en onnodig duur. Daarom pakt Bradfighters dit anders aan. Door gebruik te maken van steeds vernieuwende interactie mogelijkheden en te werken met een creatieve crowd van allerlei disciplines zitten ze nooit in één manier van werken vastgeroest en kunnen ze blijven verrassen. Ze kunnen elk merk op een snelle, leuke en laagdrempelige manier helpen aan aansprekende en gevarieerde content.

Vanuit Brandfighters is de volgende vraag naar voren gekomen:
“Doe onderzoek naar en bedenk een manier om zoveel mogelijk nieuwe creatieven te binden aan het Brandfighters platform.”
Brandfighters wil hier graag een applicatie voor de website en hier een creatieve invulling aan geven omdat dit bij het Brandfighters concept past. We mogen er dus zelf een marketing plan bij verzinnen. Mijn groepje bestond uit drie studenten van Creatieve Industrie: Lisa en Kevin van Digitale Media en Communicatie en ikzelf, Riëlle, van Mediatechnologie).

Om te beginnen hadden wij een hybride app ontworpen. Een hybride app is te vinden in de playstore, maar is web based en kan vanuit het web met content gevuld worden. Daarnaast kan je alle basis functies van de telefoon gebruiken zodat je push meldingen kan geven. De afbeelding hieronder is onze eigen invulling van de Brandfighters app:

appKlik op de afbeelding om te vergroten

Naast de app hadden we nog de creatieve invulling. Wij hadden bedacht dat wij ons wilde richten op de doelgroep die we het beste kenden: studenten. Hierbij hadden we als hoofdvraag: “hoe maken we Brandfighters beter bekend onder studenten?”. Brandfighters is erg visueel ingesteld, dus hebben we ons onderzoek ook gevisualiseerd. De afbeelding hieronder laat de onderzoeksresultaten zien.

 data brandfighters backgroundKlik op de afbeelding om te vergroten 

Na het onderzoek onder onze medestudenten kwamen we tot het concept. Het aanbieden van opdrachten bij creatieve opleidingen en het geven van gastcolleges zou er voor zorgen dat je jong en fris talent naar je eigen website stuurt. Dit alles hebben we uitgewerkt met een uitgebreid stappen plan.

Brandfighters was ontzettend blij met ons idee. Dit resulteerde dan ook in het hoogste cijfer van iedereen: een 7,7! Ik ben erg trots op mijn groepje en ik vind dat we een sterk concept hebben neergezet.