De eerste challenge van CI

De eerste challenge van CI

Naast het grote project vallen er ook nog studiepunten te verdienen met challenges. Dit zijn uitdagende opdrachten uit het werkveld waar in korte tijd hard aan gewerkt moet worden. De studenten zitten hierbij niet meer in hun vaste groep, maar werken in wisselende groepen. Vandaag vertellen we jullie wat meer over de website die we in de eerste week van CI hebben gemaakt!

De eerste, echte schoolweek van Creatieve Industrie begon al meteen met een uitdaging. De opdracht leek simpel, maar een website maken met 18-20 mensen die je net een week kent is toch een uitdaging. Wie neemt de leiding op zich? Wie kan wat? En hoe zorg je dat iedereen een evenredig aandeel levert?

De gehele klas werd opgeleverd in drie groepen die elk met de opdracht aan de slag gingen om een website te maken die aan de ene kant kon dienen als visitekaartje voor CI, en aan de andere kant een besloten onderwijsomgeving moest bevatten waarin zowel wij, docenten, gastdocenten en andere contactpersonen terecht konden. Een soort Sharepoint dus, maar dan iets wat wel lekker werkt.

Enthousiast ging iedereen aan de slag, en in de eerste vergadering werd meteen geïnventariseerd wat voor vlees er in de kuip (eh, groep) zat. Aan de hand hiervan werd ook meteen een taakverdeling gemaakt en kon iedereen aan de slag.

Aan het eind van de week stonden er drie prachtige websites, maar er kon er natuurlijk maar één winnen. Daar bevindt u zich nu op. Sandra zat uiteindelijk in de winnende groep. De twee andere inzendingen waren ook top, maar nét niet goed genoeg ;). Voor het overzicht hieronder nog even de twee andere websites.

Creatifly
Schermafbeelding 2014-06-16 om 17.01.01

Creative Industries
Schermafbeelding 2014-06-16 om 17.01.09

Het was erg leerzaam om in korte tijd elkaar te leren kennen. Dit heeft een belangrijke basis gelegd voor het samenstellen van de projectgroepen twee weken later. Veel mensen wisten met wie ze graag wel, of misschien wel met wie ze liever niet, in een groep wilden voor het komende half jaar. Ook het verschil tussen de vier studies werd door deze challenge duidelijk, en iedereen wist dus meteen wat ze het komende half jaar van elkaar konden gaan leren!

De winnaar voor creativiteitbom!
Schermafbeelding 2014-06-16 om 17.01.14