Hoe is de tweede fase van CI bij mij verlopen?

Hoe is de tweede fase van CI bij mij verlopen?

In de tweede fase van de specialisatie Creative Industry hebben we een project gedaan waarbij we in direct contact stonden met de opdrachtgever. Vanuit de specialisatie waren er bepaalde opdrachtgevers en creatieve bureau’s beschikbaar, voor ondersteuning bij het Design Thinking process, waar we in de eerste week mee konden kennis maken. Ons team, bestaande uit Lieke, Gertjan, Alex, Monique en mij, hadden als opdrachtgever Achmea en als creatief bureau Greenberry.

Toen wij in de eerste week contact probeerde te leggen met beide partijen bleek dat er bij Achmea nog veel onduidelijkheden waren. Na anderhalve week heen en weer gebeld en gemaild te hebben trok Achmea de stekker er uit. Dit was voor ons een grote tegenslag, maar we probeerden zo snel mogelijk weer er bovenop te komen. We zijn dezelfde dag nog op zoek gegaan naar een nieuwe opdrachtgever en die hebben we kunnen vinden via Gertjan. Onze nieuwe opdrachtgever, het Instituut Voor Vitaal Ondernemen, probeert stress op de werkvloer te verlichten door meer aandacht voor vitaliteit te creëren. Dit doen zij doormiddel van een traject van een jaar waarbij onder andere vitale coaches de werknemers af gaan voor persoonlijk, vitaal advies en ze organiseren workshops en bootcamps voor de werknemers. Aan ons de taak om een onderzoek te doen naar hoe IVVO haar boodschap beter over kan brengen.

Een paar zware brainstorm sessies en diepe gesprekken met onze coach verder, en we merkten dat we op zoek moesten gaan naar het probleem achter het probleem; waarom wilt IVVO beter kunnen communiceren? Uit interviews en enquetês die wij bij klanten van IVVO hebben gedaan, blijkt dat het programma van IVVO lang niet op iedereen aansluit. Ook gaven veel mensen aan dat de coach goed hielp maar te weinig beschikbaar was.

Onze oplossing: Vitale Maatjes: collega’s worden aan het begin van het programma aan elkaar gematched, ze kunnen samen naar bootcamps gaan, praten over vitaliteit en nog veel meer. IVVO was zeer positief over onze oplossing en willen het zo snel mogelijk uitproberen.

Mijn takeaway van dit project: stel jezelf altijd de vraag “Waarom?” om dingen beter te begrijpen. Als je vast zit in een gedachte, praat er over met andere mensen om een nieuw perspectief te krijgen.

Bedankt voor het lezen,
Joost Jansen

Add comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.