Doody B.V.

Doody B.V.

De afgelopen paar weken hebben we ons weer kunnen storten op een paar pittige opdrachten.

Voor het vak Trends 2 hebben we een oplossing moeten bedenken voor het probleem dat kinderen te weinig groenten eten en voor het vak Entrepreneurship2 hebben we een bedrijf moeten opzetten. Deze opdrachten moesten worden uitgevoerd in een team van verschillende disciplines. Ons team heeft uiteindelijk besloten om de twee opdrachten te combineren. Het resultaat is een bedrijf wat zich specialiseert in gezonde kinderen. Wij maken een kind gezonder door gezond leuk te maken. We hebben  hier twee producten voor bedacht. De DOODY BOX en de DOODY WATCH. De één laat kinderen gezonder eten en de ander laat kinderen meer bewegen.

Schermafbeelding 2015-06-03 om 10.40.03Schermafbeelding 2015-06-03 om 10.39.50

 
 
 
 
 
 
 
 

Doody is een bedrijf dat de gezondheid van mensen, vooral kinderen, waarborgt. Met de producten, zoals het horloge met een digitale kameraad en de verse producten lunchbox, probeert. Doody een gezonde levensstijl te creëren bij kinderen en jong volwassenen.

“Wij staan voor het positief beïnvloeden van jonge mensen en wij gaan voor winst maximalisatie.”

Tijdens deze periode heb ik veel geleerd over het opstarten van een bedrijf en waar je zoal rekening mee moet houden. Ook heb ik nu diep respect voor de economen in onze klas. Ze hebben hier echt hun skills kunnen laten zien door te toveren met cijfers. Door dit project ben ik tot de conclusie gekomen dat het essentieel is om economische kennis te hebben bij het opstarten van een bedrijfje. Een goed idee is niets zonder iemand die dat idee in cijfers kan uitdrukken.

Geschreven door: Thomas de Jong

Add comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.